United Travel - Go Reizen

Wij hebben een franchise contract met United Travel en brengen alle boekingen hier onder. United Travel  is aangesloten bij ANVR 5471 en SGR 3642 en het Calamiteiten fonds. U boekt bij en betaalt aan United Travel (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 59901152).

united travel

Algemeen

Nee, dit is zeker niet waar. De prijzen van een reisagent en een touroperator verschillen niet. Het is juist zo dat u een veel grotere kans maakt om een goedkopere reis te vinden bij ons dan rechtstreeks bij de touroperator, aangezien u bij ons de kans heeft verschillende touroperators met elkaar te vergelijken. Als dus een specifieke accommodatie door meerdere reisorganisatoren wordt aangeboden, dan zoeken wij voor u juist het voordeligste aanbod op. 

Categorie: 

Go Reizen is een online reisbureau, onderdeel van United Travel. Go Reizen tracht door middel van een groot aanbod van ’s- lands grootste (ANVR en SGR aangesloten) touroperators de klant van onafhankelijk advies te voorzien. Ons grootste belang is het de klant naar de zin te maken, zowel vóór als tijdens de vakantie. Naast het online aanbod verzorgen we ook maatwerkreizen.

Of u nu op zoek bent naar een complete zon- of wintersportvakantie, kampeervakantie, een cruise, huwelijksreis, maatwerkreis, stedentrips, rondreis, vliegtickets (ook vanaf regionale luchthavens) of gewoon lekker een weekendje weg naar een leuk hotelletje, bungalowpark of vakantie huisje met de auto……..Wij regelen het allemaal.
Persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Flexibele werktijden, dus ook in de avonduren en in het weekend te bereiken. Compleet aanbod van Nederlandse, Belgische en Duitse reisorganisaties. Veilig, zeker en vertrouwd (ANVR, SGR, Calamiteitenfonds)
Wij bieden reizen aan via de website, per mail, telefoon, maar we komen ook bij u thuis of u bent welkom op onze reiszolder in Ede. Hoe u het wilt, zo doen wij het!
 

Categorie: 

Wij bieden een onafhankelijk reisadvies. Wij zijn niet gebonden aan  één touroperator, maar doen zaken met meerdere touroperators in Nederland, Belgie en Duitsland. U krijgt daarom altijd een onafhankelijk beeld van de mogelijkheden. Go reizen, zoekt, vergelijkt en boekt. 

Ookbieden wij reisgerelateerde producten aan, zoals gerelateerde verzekeringen, autohuur en mooie excursies op bestemming en een Schiphol taxi.  Kortom, wij zijn uw onafhankelijke reisadviseur voor alle soorten reizen. 

Categorie: 

Annuleringen

De annuleringskosten worden berekend volgens de ANVR-voorwaarden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling

- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.

- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.

- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. nemen als deze is ingediend door de hoofdboeker door middel van het invullen van het annuleringsformulier op onze website. 

 

 

Categorie: 

Een annulering kan worden ingediend via de mail. Wij nemen telefonisch contact met u op om de annuleringskosten te bespreken en, indien u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten, de dekking van de verzekering.
Per e-mail: info@go-reizen.nl, met als onderwerp ‘annulering’ gevolgd met het boekingsnummer. 

Categorie: 

U krijgt binnen 48 uur een bevestiging per mail van uw annulering.

Categorie: 

Autoverhuur

Indien de huurauto is inbegrepen in uw reis, kunt u de huurauto ophalen bij de luchthaven van bestemming. Er geldt vervolgens een 24-uurs regeling, wat inhoudt dat u de auto op de laatste dag voor of op dezelfde tijd moet terugbrengen. Indien u later op de dag terugreist, kunt u ervoor kiezen om de auto nog een tijdje langer in bezit te houden. U betaalt dan een extra dag autohuur bij het inleveren van uw auto.

Categorie: 

Over het algemeen worden huurauto’s om 10:00 uur ’s morgens afgeleverd. Indien u later arriveert, kunt u verwachten dat de auto de volgende dag om 10:00 uur wordt gebracht.

Categorie: 

U kunt op aanvraag kinderstoeltjes huren voor kinderen van 1 tot 6 jaar. Indien u de auto via ons huurt, dan vragen wij voor u een kinderstoel aan bij de verhuurmaatschappij. Extra kosten hiervoor moeten ter plaatste worden voldaan.

Categorie: 

De borg kunt u over het algemeen alleen met een creditcard betalen. Houd hier dus rekening mee.

Categorie: 

U kunt de auto ophalen op het vliegveld nadat u bent gearriveerd. Zodra u weer naar Nederland vertrekt, kunt u de auto daar ook weer afleveren. Indien u de auto voor minder dagen huurt dan uw totale vakantieduur kunt u er ook voor kiezen om de auto bij uw accommodatie te laten afleveren en op te laten halen.

Categorie: 

Betalingen reissom

Deze algemene voorwaarden gelden in aanvulling op de ANVR Reisvoorwaarden zoals die met ingang van 1 april 2016 luiden.

(Aan)betaling

Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 75% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Deze betaling dient binnen 5 dagen na boeking binnen te zijn.
Het restant van de reissom moet uiterlijk acht weken vóór de vertrekdag in het bezit zijn van het boekingskantoor.
Indien de overeenkomst binnen acht weken vóór de dag van vertrek tot stand komt moet terstond de gehele reissom worden voldaan. 

Opzegging door de reiziger (annulering) 

Indien de overeenkomst door de reiziger wordt opgezegd zal de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. 

Indien er afwijkende betalings- en/of annuleringsvoorwaarden gelden zal dit schriftelijk worden medegedeeld op de boekingsbevestiging. 

Klachten na de reis:

Een klacht dient binnen 2 maanden na terugkomst schriftelijk ingediend te worden. Dit kunt u doen door een email te sturen naar info@go-reizen.nl

 

Categorie: 

Eenmaal op vakantie

Vliegreizen

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Busreizen

Het is niet toegestaan om huisdieren in excursie, pendel of rondreisbussen mee te nemen.

Kampeervakanties

Huisdieren zijn toegestaan op een aantal campings. Hierbij geldt echter dat ze niet toegestaan zijn in een eventuele mobilehome, ze niet zonder toezicht in de accommodatie achter mogen worden gelaten en ze moeten aangelijnd zijn op de camping en buiten de camping worden uitgelaten. Indien er sprake is van schade of verontreiniging wordt de eigenaar van het dier aansprakelijk gehouden. Vergeet niet te zorgen voor geldige inentingspapieren indien u uw huisdier mee wilt nemen op vakantie. Dit kunt u het best bijtijds bij uw huisarts in orde maken.

Disneyland® Resort Paris

In Disneyland® Resort Paris zijn, met uitgang van blindengeleidehonden, huisdieren niet toegestaan. Dit dient te worden aangevraagd. Bij de grote parkeerplaats van Disney Themaparken (Accueil Animeaux) is een kennel te vinden waar uw huisdier tegen betaling kan worden achtergelaten. Uw huisdier krijgt daar te eten, maar wordt niet uitgelaten. Daarnaast zijn een inentingsbewijs en tatoeage tegen hondsdolheid verplicht. De prijs komt neer op ongeveer 8 euro overdag en 12 euro voor 24 uur.

Wanneer heb ik een dierenpaspoort nodig voor mijn huisdier?

Vanaf 3 juli 2004 heeft u voor uw hond, kat of fret een dierenpaspoort nodig. Binnen de Europese Unie kan u vrij reizen met je hond, kat of fret als u een internationaal dierenpaspoort hebt. De Nederlandse versie van het EU-paspoort is verkrijgbaar via uw dierenarts.

 Honden, katten en fretten moeten worden ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid). Dit kan uw lokale dierenarts doen. Diezelfde dierenarts is ook bevoegd een aantekening van de vaccinatie te maken in het EU-paspoort. Ook is een chip verplicht voor dieren die meereizen naar het buitenland. Deze chip kan ook uw lokale dierenarts voor je regelen.

Naast de chip is ook een tatoeage als identificatie toegestaan. Wie op vakantie gaat naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland, of Zweden moet bij het huisdier een verplichte bloedtest laten afnemen door een dierenarts. De bloedtest moet een aantal maanden voor vertrek worden afgenomen. 

Voor reizen met dieren buiten de EU kunt u het beste uw dierenarts en de website van het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) raadplegen. Op deze website vindt u een lijst met gedetailleerde invoereisen vanuit Nederland naar landen binnen en buiten de EU.

Indien u ontevreden bent of een klacht heeft over uw accommodatie, dan dient u dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht u het gevoel hebben dat u niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kunt u direct telefonisch contact opnemen met Go Reizen of de betreffende organisatie die uw reis uitvoert. Wanneer er geen reisleiding op de bestemming aanwezig is dient u contact op te nemen met het noodnummer van de betreffende aanbieder (zie hiervoor uw reisbescheiden).

Go Reizen hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat u vakantie voorbij is, wij uw problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien u uw problemen kenbaar maakt op bestemming, kan deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar gemaakt zijn op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland ook niet in behandeling genomen. Wanneer u uw klacht ter plaatse kenbaar heeft gemaakt en deze niet naar uw wens is opgelost, heeft u de mogelijkheid om tot één maand na afloop van uw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, uw klacht in te dienen. De klacht kunt u mailen naar info@go-reizen.nl

Op het moment dat u een klacht heeft over de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons dienen. Meer informatie kunt u vinden in de ANVR Reisvoorwaarden.

Verzekeringen

• Vergoeding van uw annuleringskosten welke kort voor vertrek zeer hoog oplopen.
• vergoeding annulering/afbreking als familie 1ste en 2e graad of ex-partner ernstig ziek wordt of familie 1ste, 2e of 3e graad komt te overlijden.
• Vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van uw reis
• Ook de onderdelen van een door u zelf samengestelde reis worden vergoed

Categorie: 

Hier zorgt het Calamiteitenfonds voor. Indien de touroperator waar u uw reis heeft geboekt aangesloten is bij het Calamiteitenfonds, krijgt u uw reissom vergoed wanneer de touroperator als gevolg van een calamiteit (zoals oorlog) de reis niet of niet volledig kan uitvoeren. Wanneer het te gevaarlijk wordt om naar uw bestemming af te reizen, krijgen wij onmiddellijk een negatief reisadvies. Na bekendmaking van een negatief reisadvies is zowel de reisorganisatie als de consument gerechtigd de reisovereenkomst vanaf 30 dagen voor de vertrekdatum kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming. De consument die na bekendmaking van een negatief reisadvies een reisovereenkomst afsluit, heeft geen recht op geld teruggave. De kosten voor deelname aan het calamiteitenfonds bedragen € 2,50 per boeking met een maximum van 9 personen. Voor meer informatie kijkt u op www.calamiteitenfonds.nl.

Categorie: 

Vliegen

Dit varieert per luchtvaartmaatschappij. Wilt u de bagage nog bijboeken? Neem dan contact met ons op.

U mag 5-10 kg aan handbagage meenemen met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm. Voor baby's (0 t/m 1 jaar) geldt een bagagevrijdom van 10 kg per baby. 

Indien deze bagagevrijdommen worden overschreden, wordt bij incheck een overbagagetarief gehanteerd (ca. € 9, - per kilo per enkele reis bij Transavia, voor andere luchtvaartmaatschappijen zie de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij). Luchtvaartmaatschappijen mogen ook overbagage weigeren, daarnaast mogen bagagestukken nooit meer wegen dan 32 kilo per stuk.

Categorie: 

Alle passagiers die reizen met gebroken ledematen in gips moeten bij de check-in een verklaring van de arts kunnen overleggen waarin staat dat u gezond genoeg bent om te reizen. Het is noodzakelijk dat uw gips voldoet aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.

Categorie: 

Indien u uw huisdier mee wilt nemen in het vliegtuig is dit onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Het moet vooraf echter altijd worden aangevraagd bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Relatief kleine huisdieren mogen meereizen in de cabine, grotere huisdieren reizen mee in het ruim (in een kennel). Indien u ver reist en een intercontinentale vlucht heeft, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de cabine. De voorwaarden m.b.t. het vervoer van huisdieren verschillen echter per luchtvaartmaatschappij. Bekijk hiervoor de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit mogelijk. Kijk hiervoor op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Categorie: 

Deze kunt u voor vertrek op de luchthaven afhalen bij de balie van de betreffende touroperator/luchtvaartmaatschappij welke uw reis uitvoert.

Categorie: 

Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen lijndienstvluchten en chartervluchten.

Chartervluchten worden ingezet om passagiers naar hun vakantiebestemmingen te vervoeren. Enkele voorbeelden zijn Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly. De chartervluchten zijn ingehuurd om op toeristische bestemmingen aan te vliegen, de chartervlucht wordt niet volgens een vastgesteld vluchtschema uitgevoerd. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd. Vluchtnummers en charterluchtvaartmaatschappijen zijn tevens te allen tijde onder voorbehoud. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Go Reizen heeft geen invloed op deze vluchttijden en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld.

Gezien het feit dat wij tot tien dagen voor vertrek geen informatie kunnen geven over de definitieve vluchttijden, verzoeken wij u voor deze tijd hiervoor geen contact met ons op te nemen. 

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en wordt uitgevoerd door lijndienstmaatschappijen. Voorbeelden hiervan zijn KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines.

De vluchttijden van lijndienstvluchten staan daarom over het algemeen al vast op het moment van boeking, maar kan altijd nog wijzigen. Die kans is alleen heel klein. Controleer altijd uw vluchttijden 24 uur voor vertrek (of later) om zo rekening te kunnen houden met eventuele wijzigingen als vertraging en annulering.

Categorie: 

Voor alle passagiers die vertrekken van of overstappen op een vliegveld binnen de Europese Unie (EU) gelden er bepaalde regels voor de inhoud van de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden en op de juiste manier verpakt worden meegenomen.

De volgende regels moeten gehanteerd worden met betrekking tot vloeistoffen in uw handbagage:

  • U kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter 
  • Deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak 
  • Per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen 
  • De doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter 
  • De doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn 
  • U ontvangt op alle Nederlandse luchthavens de doorzichtige plastic zak gratis. 

    Op bovenstaande regels gelden twee uitzonderingen, namelijk:
     

  • Babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft 
  • Medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft

Ook mogen inkopen na de ticket- en/of paspoort controle op de luchthaven en in het vliegtuig gewoon mee in de handbagage. De regel hierbij is echter wel dat aankopen van vloeistoffen en gels door de winkel of aan boord verpakt en verzegeld zijn. Dit wordt voor u gedaan door de betreffende winkel op de luchthaven of de service in het vliegtuig. Deze zegel is één dag geldig en mag niet verbroken worden tot u uw eindbestemming heeft bereikt.

Bij de controle van uw handbagage moet u alle vloeistoffen apart aanbieden in de gesloten, doorzichtige plastic zak. Daarnaast moet u ook uw jas, colbert en grote elektronische apparaten (o.a. laptops) apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Categorie: 

Over het algemeen mag u tien kilo bagage meenemen voor een baby tot twee jaar (zonder stoel). Baby’s tot twee jaar hebben geen recht op een eigen stoel. Daarnaast mag er maximaal 1 buggy, kinderwagen of maxicosi per kind gratis worden meegenomen. Deze vallen echter wel binnen de maximale toegestane tien kilo bagage per kind. Op Nederlandse luchthavens kunnen alleen lichtgewicht (circa 5 kg.), inklapbare buggy’s worden meegenomen tot aan het vliegtuig. Deze buggy’s worden bij het vliegtuig afgegeven en in het bagageruim geladen. Overige buggy’s en kinderwagens kunt u afgeven bij het inchecken. U krijgt uw buggy of kinderwagen terug via de bagageband of bij het verlaten van het vliegtuig (de meegenomen buggy). U kunt hiernaar vragen bij het cabinepersoneel.

Categorie: 

Voor alle luchtvaartmaatschappijen geldt dat u minimaal 2,5 uur van tevoren op de luchthaven aanwezig moet zijn om in te checken. Vertrekbalies sluiten gemiddeld zo’n 45 minuten voor vertrek.

Ook in het buitenland is het van belang dat u minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven. Houd rekening met eventuele rijen voor de incheckbalie en zorg ervoor dat u altijd op tijd bent. Eenmaal in het vliegveld kunt u via monitoren zien wat uw incheckbalie is.

Categorie: 

Wijzigingen boeking

Ja, dit is mogelijk. Degene die de reis geboekt heeft (de hoofdboeker) kan dit doen door telefonisch of via e-mail contact op te nemen of via deze pagina de verzekering zelf af te sluiten.

Voor zover de beschikbaarheid het ons toelaat, zullen wij dit voor u regelen. Indien u telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij direct de beschikbaarheid controleren.

Dit is vaak mogelijk (niet in alle gevallen). Wij brengen 25 euro wijzigingskosten in rekening en de wijzigingskosten van de touroperator kunnen variëren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.